کرونا و کودکان یا کودکان چگونه می‌توانند با بیماری کووید19 مبارزه کنند؟

اشتراک گذاری:

کرونا و کودکان

کرونا و کودکان به عنوان مساله‌ای جدید به عرصه‌ی مبارزه با بیماری کووید 19 ظهور کرده است. از آنجا که کرونا به کودکان هم رحم نمی‌کند و با در نظر گرفتن شروع احتمالی بازگشایی مدارس، لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا و کودکان به چشم می‌خورد. هرچند هم تظاهر بالینی بیماری و هم مرگ‌ومیر در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است اما این موارد در کودکان هم مشاهده می‌شود. به همین دلیل خانواده‌ها باید مراقب باشند کودکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به این موضوعات توجه کامل داشته باشند. در همین راستا کمیته دائم بین آژانسی IASC کتاب داستانی را به همه‌ی زبان‌های دنیا منتشر و ترجمه کرده که در زمینه‌ی مساله‌ی کرونا و کودکان مفید و جالب به نظر می‌رسد.

قهرمان من تو هستی!

 

قهرمان من تو هستی در زمینه‌ی کرونا و کودکان پروژەای بود که از سوی گروه مرجع کمیته دائم بین آژانسی برای سلامت روان و حمایت روانی-اجتماعی در وضعیت اضطراری تهیه شد. این پروژه، از سوی متخصصین آژانس‌های مختلف در سطوح مختلف جهانی، منطقه‌ای و کشوری و همچنین والدین، مراقبین کودکان، معلمین و کودکان 104 کشور حمایت شد. داستان از طریق قصه‌گویی برای کودکان در چندین کشور مبتلا به کووید 19 خوانده شد. سپس بازخوردهای کودکان، والدین و مراقبین، برای بازبینی و به ‌‌روز رسانی داستان ” قهرمان من تو هستی ” به کار گرفته شدند. در رابطه با این پروژه‌ی مربوط به کودکان و کرونا، بیش از 1700 کودک، والدین، مراقب و معلم از سراسر جهان وقت گذاشته و تجربیات خود را از چگونگی مقابله با بیماری همه‌گیر کووید19 با تهیه‌کنندگان این داستان در میان گذاشتند. این داستان باید توسط والدین، مراقبین و یا معلم‌ها برای یک کودک یا گروه کوچکی از کودکان خوانده شود. توصیه نمی‌شود که کودکان به تنهایی و بدون همکاری و حمایت والدین، سرپرست و یا معلم این کتاب را بخوانند.

 

دانلود رایگان کتاب کرونا و کودکان

 

دانلود رایگان کتاب ” قهرمان من تو هستی” برای عموم مردم در سراسر جهان در دسترس قرار گرفته است. شما می‌توانید این کتاب را به رایگان مطالعه کنید و یا برای مقاصد غير تجاری دوبارە چاپ و ترجمه کنید و یا از آن اقتباس کنید، به شرطی که منبع اصلی به درستی ذکر شده باشد. شما می‌توانید از اینجا نسخه‌ی ترجمه‌ی فارسی این کتاب را به رایگان دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید. همچنین اگر می‌خواهید این کتاب را با ترجمه‌های دیگر نیز مطالعه کنید، از اینجا می‌توانید به نسخه‌های دیگر دسترسی داشته باشید. همچنین اگر می‌خواهید در طول این دوران فرصت مطالعه‌ی پیش آمده کتاب‌هایی با رده سنی کودک و نوجوان تهیه کنید می‌توانید به کتاب‌های ما سر بزنید.

 

اشتراک گذاری: