کتابهایی برای دختران نوجوان

اشتراک گذاری:

کتابهایی برای دختران نوجوان

فقط دخترها بخوانند

کتابهایی برای دختران نوجوان نوشته و منتشر شده‌اند که برای آن‌ها در این برهه از زندگی‌شان می‌توانند الهام‌بخش و امیددهنده باشند. امید است که با این کتاب‌ها دختران در دوره‌ی نوجوانی و بلوغ بتوانند مسیر رشد شخصیتی و بلوغ فکری‌شان را بهتر طی کنند.

در این نوشته که به کتابهایی برای دختران نوجوان می‌پردازیم، قطعا یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی که می‌توانیم معرفی کنیم، کتاب فقط دخترها بخوانند است. این کتاب با وجود تعداد صفحات کمش، اما مختصر و مفید به سوال‌های شما پاسخ می‌دهیم. تو داری بزرگ می‌شوی! دوره‌ی بلوغ، هیجان‌انگیز و کمی ترسناک است. در این دوره، با تغییرهای بسیاری مواجه می‌شوی- تغییر بدن، احساسات و روابط اجتماعی‌ات- بعضی روزها احساس می‌کنی گویی زندگی‌ات هر لحظه تغییر می‌کند. این کتاب کمکت می‌کند تا به جواب سوال‌هایت برسی.

چطور باید یک دختر زنده بماند؟

در ادامه‌ی معرفی کتابهایی برای دختران نوجوان کتاب دیگری نیز هست که بسیار حائز اهمیت به شمار می‌آید. کتاب چطور باید یک دختر زنده بماند؟ فکرها و پیشنهادهای ساده برای بهتر زندگی کردن در خانواده، مدرسه و اجتماع دختران را مطرح می‌کند. پیام این کتاب به شما: تو در حال پشت سر گذاشتن دوران کودکی هستی و بیشتر از گذشته، احتیاج داری با خودت خلوت کنی. اما برای اطرافیانت، این خواسته و احتیاجی جدید است!

از مادر‌ها گفتن از دختر‌ها شنیدن

کتاب از مادرها گفتن از دخترها شنیدن نیز در دسته‌ی معرفی کتابهایی برای دختران نوجوان قرار می‌گیرد. مادرها و دختران‌شان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، دوستان، احساسات، تغییرات بدن، مقررات، حریم خصوصی و بسیاری مسائل دیگر. راهکارهای حرف زدن و دستورالعمل‌های «چگونه بگوییم» که در کتاب آمده است، می‌تواند به شما کمک کند. پس اگر به دنبال کتابهایی برای دختران نوجوان هستید، این کتاب را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.

از دختر‌ها گفتن از مادر‌ها شنیدن

از دختر‌ها گفتن از مادر‌ها شنیدن نیز در دسته‌ی کتابهایی برای دختران نوجوان قرار می‌گیرد. کتاب «از دخترها گفتن از مادرها شنیدن» به تو این امکان را می‌دهد تا با مادرت درباره‌ی مسائلی که اغلب در ذهنت وجود دارند صحبت کنی، این کتاب، نحوه‌ی آغاز گفت‌وگو درباره‌ی همه چیز، از شست‌وشو گرفته تا اطلاعات اساسی درباره‌ی بدن و مشکلات بلوغ، مسائل اجتماعی و موضوعات خانوادگی را به تو نشان می‌دهد. حتی زمانی که نگران هستی و خجالت می‌کشی.

احساسات دخترانه

کتاب احساسات دخترانه نیز از جمله کتابهایی برای دختران نوجوان است که با وجود کوتاه بودن اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهند. احساسات شما تاکنون نسبتا ساده بوده‌اند اما این روزها ممکن است اینطور به نظر برسد که سوار یک ترن هوایی احساسی هستید. همه اینها برای مراقبت و نگهداری از شماست. کتابی برای دختران جوان نگاهی عمیق بر نحوه‌ی برخورد با احساسات شما دارد.

پرسش‌های دخترانه

پرسش‌های دخترانه کتابی‌ست که به همه پرسش‌های شما درباره بلوغ؛ مدیریت هوش هیجانی و رفتار با پدر و مادرتان پاسخ می‌دهد. بعد از خواندن این کتاب، احتمالا می‌خواهی بیشتر بدانی؛ می‌توانی سوالاتت را از پدر و مادر یا بزرگ‌ترهایی که به آن‌ اعتماد داری بپرسی. کتاب‌هایی برای دختران نوجوان هستند که می‌توانند برای دختران در این برهه الهام‌بخش و امیددهنده باشند. شما هم اگر کتابی در این خصوص می‌شناسید به این فهرست اضافه کنید.