پیشگیری از بیماری‌ها، توسعه فردی و ارتباط آن با کتاب‌خوانی

اشتراک گذاری:

تاثیرات کتابخوانی

آیا با تحقیقات در زمینه‌ی پیشگیری از بیماری‌ها، توسعه فردی و ارتباط آن با کتاب‌خوانی آشنایی دارید؟

 

پیشگیری از بیماری‌ها، توسعه فردی و ارتباط آن با کتاب‌خوانی

کاهش استرس

تحقیقات نشان داده که 30 دقیقه مطالعه، فشار خون، ضربان قلب و احساس ناراحتی روحی را به اندازه‌ی ورزش یوگا و شوخ‌طبعی کاهش می‌دهد و شما را برای یک استراحت شبانه‌ی خوب آماده می‌کند.

کاهش استرس

مهارت‌های نرم

کتاب خواندن به توانایی برقراری ارتباط بهتر یا مهارت نرم، مستقیما ارتباط دارد. دانش‌آموزانی که به طور منظم و از سنین پایین کتاب می‌خوانند (با اضافه شدن دایره‌لغاتشان)، در پذیرش دانشگاه و استخدام در شغل‌هایی که توانایی برقراری ارتباط موثر یا همان مهارت‌های نرم نیاز دارد، بسیار موفق‌تر هستند.

 

مهارت‌های نرم

کاهش علایم افسردگی

افراد مبتلا به افسردگی اغلب احساس انزوا و بیگانگی نسبت به دیگران دارند. کتاب‌های غیرداستانی(خودیاری)، استراتژی‌هایی را به شما آموزش می‌دهند که به مدیریت این علایم کمک می‌کند.

 

کاهش علایم افسردگی

پیشگیری از آلزایمر

افرادی که در تمام طول عمر خود درگیر فعالیت‌های ذهنی مانند کتاب خواندن، جدول، سودوکو، مدیتیشن و… بوده‌اند؛ کمتر از دیگران دچار زوال‌عقل یا آلزایمر می‌شوند. پس هرچه زودتر شروع کنید، بهتر است.

 

پیشگیری از آلزایمر

 

نظریه ذهن

به مجموعه‌ای از مهارت‌های ضروری که موجب ایجاد، هدایت، حفظ روابط اجتماعی و افزایش همدلی می‌شود؛ نظریه ذهن می‌گویند. نظریه ذهن به توانایی درک حالات ذهنی دیگران و تشخیص اینکه آن حالات ذهنی ممکن است با حالات ذهنی ما متفاوت باشد، اشاره دارد. یک نظریه ذهنی توسعه‌یافته به ما کمک می‌کند تا تعارضات را حل کنیم، مهارت‌های اجتماعی را توسعه دهیم و رفتار دیگران را به‌طور منطقی پیش‌بینی کنیم. داستان‌های ادبی که شخصیت درونی انسان در آن به خوبی توصیف و بررسی شده، باعث تقویت این نظریه می‌شود.

 

نظریه ذهن