کتاب و ادامه داستان، کتابی برای نوجوانان و والدینشان!

اشتراک گذاری:

کتاب و ادامه داستان ، کتابی برای نوجوانان و والدینشان!

چند دلیل برای اینکه خوب است والدین کتاب و ادامه داستان را بخوانند!

در این مطلب به چرایی و دلیل خواندن کتاب «و ادامه داستان»‌ پرداخته‌ایم. کتابی که خواندنش نه تنها برای نوجوانان مفید است، بلکه بهتر است والدین نیز این کتاب را مطالعه کنند.

خانواده‌ی تک‌والد و ازدواج مجدد

در کتاب  «و ادامه داستان» ما خانوادهٔ تک‌فرزندی را می‌بینیم که با تک‌والد زندگی می‌کند. می‌شود حدس زد تک‌والد بودن چه مسائلی را پیش می‌آورد، اما ماجرا فقط همین نیست پدر اِما دارد ازدواج می‌کند. صحنه‌ی شروع داستان توصیف مراسم عروسی پدرِ اِما با تریسی است. پس یکی از موضوعاتی که کتاب و ادامه داستان به آن می‌پردازد، مساله خانواده‌ی تک‌والد و ازدواج مجدد است.

مقایسه مادر و نامادری

مقایسه مادر و نامادری نیز دیگر موضوعی است که کتاب و ادامه داستان به آن اشاره کرده است. در کتاب در خیلی از جاها اِما مادرش را با نامادری‌اش، تریسی، مقایسه می‌کند. مادری که الکلی و نامتعادل بود، در مقابل تریسی شاد و عاقل و باثبات. از زیبایی این داستان همین است که قرار نیست الگویی نامادری بدجنس در همه‌ی زمان‌ها و مکان‌ها و خانه‌ها تکرار شود. اتفاقا گاهی وقت‌ها می‌شود به نامادری‌ها بیشتر از مادرها تکیه کرد. نه اینکه مادر را کنار بگذاریم یا ندیده بگیریم، بلکه شنیدن قصه‌ی مادر در خلال داستان ما را با مادر همدل‌تر می‌کند که چرا نمی‌تواند با مسائل کنار بیاید یا چطور می‌تواند با وجود مسائل بسیاری که دارد زندگی سالمی در کنار همسر و فرزندش داشته باشد.

درواقع افسوس بزرگی است مادر از پس این کار برنیامده با اینکه عشق زیادی به دخترش داشته است و این می‌تواند کلیشه‌ی مرسوم را بشکند که عشق کافی است. از طرف دیگر کتاب و ادامه داستان می‌تواند آیینه‌ی روابط ما باشد. ما در زندگی خانوادگی خود کدام نقش را داریم و در هر نقش چطور عمل کرده‌ایم.

اِما و گذشته‌ی نامعلوم

اِما چیزی از گذشته نمی‌داند. تنها پیوند با گذشته قصه‌ها و خاطره‌هایی است که مادر از دریاچه برای او گفته است. او هیچ‌یک از فامیل‌های مادرش را در آنجا نمی‌شناسد. او حتی به یاد ندارد که در کودکی مدتی کوتاه در آنجا زندگی کرده است.

نگرانی‌های پدرانه

در کتاب و ادامه داستان به نگرانی‌های پدرانه نیز توجه کافی شده است. پدر در تمام این سال‌ها سعی کرده از آشنایی دخترش با گذشته اجتناب کند و به این شکل از اِما مراقبت کند. پدر نگران است اقوام مادر مثل خود او بی‌خیال باشند و اهل خطر. پس تصمیم می گیرد اِما را دور از آن‌ها نگه دارد، از ماجراهای گذشته نگوید و با مراقبت بیش‌ از حد از اِما سلامت او را تضمین کند. او موفق شده است خیلی از حقایق را از اِما پنهان کند.

رازها برملا می‌شود!

در کتاب و ادامه داستان رازها برملا می‌شود! تمام تلاش‌های پدر با ماه عسل‌شان در مسیر مخالف می‌افتد. اتفاق‌های غیرمنتظره باعث می‌شود پدر رضایت بدهد اِما برود پیش مادربزرگ مادری‌اش.
مسائلی که اِما با آن مواجه می‌شود نگاهش را به زندگی مادرش، ازدواج او و پدرش، و حتی زندگی خودش تغییر می‌دهد. جوری که آرزو می‌کند کاش بیشتر و زودتر گذشته‌اش را می‌شناخت. گذشته‌ای که می‌تواند آینده‌ی او را هم تغییر بدهد.

و ادامه داستان

باید کتاب و ادامه داستان را خواند و دید که داستان همچنان ادامه و چقدر جای بحث و گفت‌وگو دارد این رمان بلندی که مناسب جوانانی است که مسائل مهمی مثل عشق، هویت، خانواده، ارزش‌های اخلاقی و کنترل‌گری والدین دغدغه‌شان است. رمان زیبایی که با قلم سارا دسن و ترجمه‌ دکتر سیامک دشتی،‌ به خانه شما می‌آید.

و ادامه داستان را از اینجا تهیه کنید، بخوانید و لذت ببرید!